Verloren baggage, een bosvark en pindakaas

Na op schiphol wat baggage overgeheveld te hebben omdat die 6 kilo zware mircoscoop toch echt te zwaar was, gingen onze tassen vast op weg naar Afrika. Althans dat was de bedoeling.. Na afscheid genomen te hebben op schiphol, startte eindelijk onze reis! Een voorspoedige iet wat misselijkmakende vlucht naar London, waarna we vanaf daar doorvlogen naar Johannesburg. Tijdens deze bijna 11 uur durende vlucht hadden we ieder een prive schermpje en een hele lijst van net uitgekomen films. Helaas heeft Sophie door al het voorgeschotelde eten (een echt english breakfast…pff) en de 4 stoelen die we tot onze beschikking hadden om te slapen niet eens één film afgekeken, ik heb het einde op 5 minuten precies gehaald, daarna werd de landing ingezet en stopte de schermpjes ermee. Op Johannesburg 4 uur lang op bankjes geslapen en gepoogd de eerste smsjes te versturen (dit werkt bij mij niet, kan ze wel ontvangen…). Toen we na 4 uur eindelijk gingen boarden ging het mis: ik wilde boarden maar volgens de computer was ik al geboard.. En toen we vervolgens in het vliegtuig zaten te wachten, kwam er uiteindelijk een steward naar ons toe om te vragen of een van ons mw bekmann (sophie) was, want ze waren op haar aan het wachten..:S Na wederom een misselijkmakend vlucht over voornamelijk zandlandschap en enkele lang uitgerekte wegen waren we eindelijk in Windhoek!! Helaas mijn baggage niet.. Net als bij 6 andere passagiers, en een stapel baggage die bij niemand hoorde. Tijdens onze 45km lange rit vanaf het vliegveld naar Windhoek hebben we onze eerste babboons (apen) gezien en een bosvark (wrattenzwijn)! We zijn aangekomen in een super relaxt hostel, beetje koud zwembad, mooie kamer met heerlijke bedden, alleen een ietwat stinkende wc… Meteen meegegeten met een van de Nederlandse meiden (Bertine): een stoofpotje met kudu (antilope). Vanochtend de dag gestart met een boterham met pindakaas. Daarna zijn we ’s ochtends naar kantoor geweest en hebben we Crystal, onze begeleidster voor het onderzoek ontmoet. We hebben uitleg gehad over de projecten en een globale planning voor de komende 12 weken. De rest van de dag hebben een rondje door Windhoek gemaakt en aldaar kennis gemaakt en Pick& Pay. Een supergrote supermarkt waar je alles kan krijgen wat je wilt hebben! Dus totaal niet wat we hadden verwacht van Afrika… De rest van het winkelcentrum is ook nogal westers en Duits (Namibie is een duitse kolonie geweest), met op straat dan wel weer allerlei souverniers te koop. Bij elke straat die we proberen over te steken worden we bijna overreden, omdat we elke keer de verkeerde kant opkijken… dat links rijden wordt nog een hele uitdaging! Nog wat uurtjes bijgeslapen in de schaduw, want de zonnebrandcreme zat in mijn baggage… Zojuist is mijn tas afgeleverd bij het hostel dus kunnen we de zon in!! Overdag is het hier rond de 25 graden en savonds koelt het af tot een graad of 10, prima vertoeven dus! Vanavond gaan we met een groep van het hostel naar een of ander club, daarover later meer. Morgen vrij, want het is hemelvaart. Vrijdag naar Reboth waar we een deel van het project gaan bekijken en daarna samen met Bertine de toerist gaan uithangen en bij Crystal blijven slapen. Maandag is het African Day, dus van werken komt voorlopig nog niets J. Inmiddels hebben we hier al een simkaart met het volgende nr; 081-4433962 (of er een landennr bij moet weet ik niet). Later meer over onze fotosite en skype. Oh ja om voor eens en voor altijd de discussie op te helderen; wij lopen één uur op Nederland achter. Wij gaan weer even de zon in en ons voorbereiden op aankomende avond(t)uren!!

PS voor de niet zo snuggere mensen; als je je aanmeld dan krijg je vanzelf een bericht als ik een nieuw verhaal post!